maandag 1 juli 2013

Eerste week alleen

Wat was het toch fijn om lekker op de Grevelingen te liggen. Dit tochtje smaakte naar meer! En wat heb ik een geluk als de mogelijkheid zich voordoet om volgende week mee op vakantie te gaan met mijn ouders. Zij willen met de boot graag naar Engeland en vinden het een gezellig idee als ik met de kinderen mee vaar. Ik begin meteen een lijstje te maken met dingen die ik nog moet regelen en spullen die ik moet inpakken. Maargoed dat we Fenna’s identiteitskaart al aangevraagd hebben. Mijn eerste weekje “thuis” (lees aan boord) met de kids, wordt een drukke week.


Aan boord is het even zoeken naar een nieuw ritme. Hoe kan ik Dylano het beste bezig houden als ik Fenna rustig wil voeden of in bad wil doen? Hoe doe ik boodschappen met 2 kleine kinderen? Maar nog belangrijker: Hoe krijg ik de kids veilig op de kant? Het kost wat denkwerk en organisatie. Zo kan Fenna bijvoorbeeld niet alvast in de kinderwagen liggen als er veel wind staat. Stel je voor dat ik Dylano van boord til en de kinderwagen in de tussentijd wind vangt. Maar mijn zoontje van 1,5 zet ik ook niet graag als eerste op de steiger. De draagzak voor Fenna en de kinderwagen voor Dylano is dan de beste optie. Ondertussen heb ik voor verschillende weertypes en dingen die ik wil ondernemen allerlei combinaties en oplossingen verzonnen. Het leven aan boord is niet altijd even gemakkelijk, maar je wordt er steeds handiger in.

[Bianca]