donderdag 5 maart 2015

Onderweg naar Gambia 1

We zijn ondertussen alweer 4 dagen onderweg. Afgelopen maandag verlieten we La Gomera, nadat we alle jerrycans en de dieseltank hadden afgetopt. Een prachtige dag, zonnig en een licht briesje. Met de wonderpil (tegen zeeziekte) zetten we zeil naar Gambia. In de verte zien we een soort fontein meters hoog spuiten, walvissen? Het bleef op afstand, misschien maar beter ook. En ja meer dan kots praatjes valt er over dag 1 niet te zeggen. De wonderpil, was dus niet zo'n wonder.
Op dag 2 bleef die wonderpil zelfs geen kwartier in mijn buik, blehh weg wonderpil, terug naar de primatour. Ondanks dat deze je wat slaperig en suf maakt, gaat het goed. We hebben een luxe stamppot diner met dolfijnenshow. De nachtwachten lopen we wat korter, want het is vreselijk koud. We zijn een goed team samen en de sfeer is ondanks de zeeziekte goed.
We raken zowaar ingeslingerd, zelfs ik! Wat een opluchtitng. Met windkracht 4-5 stomen we op ons doel af. En ondanks dat ik me beter voel, zo binnen in een klotsende en golvende boot, ben ik blij dat mijn update-je weer af is.

[Bianca]

1 opmerking:

  1. Goede morgen samen.

    Il lees we zijn onderweg naar Gambia oh wat leuk denk ik denk weer een ander land maar als ik dan doorlees zie ik dat jullie toch weer zeeziek zijn. Ja dat maakt het even minder leuk en zeker als de nieuwe pillen dan ook niet helpen.
    Maar dan is er een lichtpuntje stampot eten tijden een dolfijnen show dat is dan toch weer uniek. Nu we hopen dat het snel overgaat en jullie weer volop kunnen genieten en wij weer kunnen genieten van jullie verhalen. Sterkte goede vaart en probeer toch te genieten. Liefs en een dikke knuf voor jullie en the kids.

    BeantwoordenVerwijderen